چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

خريد و فروش

خريد و فروش

۳۷ بازديد

خريد آپاچي يك وب سرور open source است كه اولين بار در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. و امروزه بيش از 40 درصد از وب‌سايت‌ها را در سطح جهان از اين وب سرور لينوكسي استفاده مي كنند و محبوب ترين وب سرور تا به امروز بوده است.

آپاچي بدليل ساختار ماژولاري كه دارد بسيار انعطاف پذير و قابل شخصي سازي است. ماژول هايي كه به ادمين سرور اجازه ميدهند ويژگي هاي مختلف را اضافه و يا حذف كند. برخي از ماژول هاي پركاربرد آپاچي را به شما معرفي مي كنيم :

mod_security: ماژولي براي امنيت است كه با استفاده از يك سري توابع از سرور شما در برابر حملات محافظت مي كند.

mod_Rewrite: براي بازنويسي URL كاربرد دارد.بطور مثال زماني كه ميخواهيد آدرس هاي وارد شده بصورت http در مرورگر به https ، rewite شوند وب سايت بصورت secure بر روي پورت 443 باز شود.

mod_cache : ماژولي كه براي ذخيره سازي كاربرد دارد .كه جهت دسترسي بهتر و سريعتر كاربر به محتوا مورد استفاده قرار ميگيرد.

mod_ssl : با استفاده از اين ماژول ميتوان ssl و tls را د ر وبسايت خود نصب نماييد.

آپاچي همچنين داراي ماژول password authentication ، پشتيباني از برنامه نويسي سرور جانبي php و load balancing براي كنترل مقادير ترافيك بر روي سرور مي باشد.

همچنين مي توانيد تنظيمات سرور خود را از طريق فايل htaccess كه يك فايل پيكربندي آپاچي است كانفيگ كنيد. اين فايل را مي توانيد به سادگي و با استفاده از يك ويرايشگر متني مانند html و يا text مانند notepad ايجاد نماييد.

آپاچي يك وب سرور compatible است و در لينوكس ، MacOS و ويندوز قابل پياده سازي مي باشد. تفاوت آنها در مسيرهاي دايركتوري و مراحل نصب مي باشد.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.